Home Άρθρα TO ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ
TO ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ Εκτύπωση E-mail
Τρίτη, 18 Μάιος 2010 14:54



«Σε άρθρο που θα δημοσιεύατε στην εφημερίδα του σχολείου να αναφερθείτε στην σημασία της αυτομόρφωσης και να προτείνετε τρόπους πραγμάτωσης σε όλη τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου».

Αν έτσι ερχόταν τα πράγματα στη ζωή και είσαστε ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ που σημαίνει ότι βάσει του θεσμοθετημένου συστήματος της εκπαίδευσης, διδάσκατε επί 12 χρόνια τα παιδιά, θα βάζατε αυτό το θέμα στην ΕΚΘΕΣΗ;
Πέστε, ότι θα το βάζατε και φανταστείτε, ότι ένα παιδί από τα εξεταζόμενα σας ρωτούσε για την λέξη «κλειδί» του θέματος: Τι είναι, πρώτα μόρφωση; Και πώς εννοείτε την «αυτομόρφωση»;
Τι θα απαντούσατε;
Για να σας προβληματίσω περισσότερο, σας ρωτώ:
Ένα παιδί, έχει διδαχθεί όλη την εκ του νόμου ορισμένη ύλη στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης επί 12 χρόνια! Έχει αριστεύσει, τα έχει μάθει όλα!
Αυτός ο άνθρωπος είναι «μορφωμένος»;
Σαφώς θα απαντήσετε ότι δεν είναι και γι’ αυτό βάζετε το θέμα της «αυτομόρφωσης» εφ’ όρου ζωής! Μα και πάλι δεν ορίζετε την βασική έννοια της μόρφωσης. Εκτός κι αν την εννοείτε στο «έλα βρε παιδί, ότι μαθαίνεις σε τούτη τη ζωή, καλό είναι!».
Θα δεχθείτε, πιθανώς κι ένα άλλο ερώτημα:«ποιες είναι οι πηγές της μόρφωσης;».
Τι θα απαντήσετε; Η πληροφορική του Διαδικτύου;
Έχετε ερευνήσει τα site να δείτε τι...μόρφωση περιέχουν; Τι...σεξουαλική διαπαιδαγώγηση;
Θα προτείνετε ίσως τα ΒΙΒΛΙΑ; Έχετε κάνει μια στατιστική να δείτε ποια βιβλία γίνονται Bestseller;
Εκείνα που επικρατούν οι ανέντιμοι ήρωες και οι ανταγωνιζόμενοι στην πολυγαμία.
Θα προτείνετε την ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ και γενικά τα ΜΜΕ;
Γιατί; Για να διευρυνθεί το πνεύμα του ανθρώπου ή για να «εγκλωβιστεί» στην εικόνα που διεγείρει, στη βία, στο «κόψιμο πάνω στη γλύκα» με διαφημίσεις;
Θα προτείνετε, βιβλία των αρχαίων ημών προγόνων με αιώνιες και αναλλοίωτες αξίες; Πλάτωνα;  Αριστοτέλη; Επίκουρο; Να κερδίσει ο «μορφωμένος» με αυτά τι; Την αποφυγή αυτών των αξιών;
Θα του συστήσετε να μελετήσει πολιτικά συστήματα και βασικές Νομικές έννοιες, όπως τα δικαιώματα του και τις υποχρεώσεις του ως πολίτης;
Γιατί, για να βγει στη ζωή και να διαπιστώσει ότι πρώτοι οι ηγέτες του, παραβιάζουν, παρερμηνεύουν κατά το δοκούν και κατά το συμφέρον αυτών τους θεσμούς;
Θα του πείτε να μελετήσει «επαγγελματικό προσανατολισμό» για να δηλώσει ότι θέλει να γίνει χορευτής και να καταλήξει...ΘΕΟΛΟΓΟΣ;
Θα του συστήνατε να διαβάσει για όλα τα πολιτικά συστήματα και όλες τις μορφές των καθεστώτων;
Γιατί; Για να σας βλέπει από καιρού εις καιρόν μέσα στη Βουλή ή στις προεκλογικές εξέδρες να ξευτελίζετε με τις συμπεριφορές σας, αξίες και ιδέες που στα κείμενα προβάλλονται ως ιδανικά;
Λέτε ψέματα, ότι θέλετε να παιδεύετε τους Έλληνες δια βίου και να τους μορφώνετε! Αφού ξέρετε ότι δεν σας συμφέρει αυτό, γιατί αν στ’ αλήθεια γίνει, δεν θα μπορείτε να τους ξεγελάτε!
«ουαί υμίν γραμματείς και φαρισαίοι υποκριτές!».
                                                                 Δ.Κ.
 Υ.Γ.
Άραγε αν ήμουν εξεταζόμενος κι έγραφα αυτή την έκθεση, τι βαθμό θα έπαιρνα;
 

685 αναγνώσεις

Ο Καιρος

Γιορταζουν

Σχολια Εκδοτη

Καλωσηρθατε στη νεα σελιδα του ΔΗΜΟΚΡΑΤΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ!
Ανανεωθήκαμε για την καλύτερη ενημέρωσή σας.

Αλληλογραφια

Για να λαμβάνετε νέα από την ιστοσελίδα μας παρακαλούμε γραφτείτε στην λίστα συνδρομητών μας.